söndag 16 december 2012

Som vanligt

(Ser ni Kajsa på bron, hon var allt annat än nöjd att behöva vara ute i ovädret) 

Jag lever... Men ni som känner mig vet att vid slutet av terminer är jag i stort sett inte kontaktbar... Men nu är betygen satta...

Igår SNÖADE det big time... Jag skottade och skottade och skottade... Inte helt otrevligt, men så var det första gången jag skottade i år.. Det är när det blir till att skotta två till tre gånger om dagen i en månads tid det börjar blir tjatigt... Fast jag gillar ju inte snö för det... Men bättre än -15 grader, två gånger har varmvatten ledningen frusit, bra kvinna reder sig själv.. Klart att jag fixade det... =)



Den här veckan som varit har förutom stressen mån-tis (jaga elever) varit ganska bra. Börjat varva ner och jag har kommit hem vanlig tid varje dag... Inte 19.00 eller 21.00... Blir långa dagar eftersom jag lämnar hemmet 06.40 varje morgon.... Snart infaller elevernas jullov och min ledighet... Så all övertid skall plockas ut nu och jag skall softa hela dagarna... Idag ska jag skotta lite.. Eller, jag skall få bort den lilla snövallen som plogbilen fixade igår.. Regnet som föll kommer att göra den stenhård när det blir kallt igen... Det vill vi inte.. Fast tror jag fortsätter min avslappningsfas... Granen skall kläs...Väntar på grannen M som skall hålla i den så jag kan skruva fast den i julgransfoten... =) Inget jag vill ge mig i kast med själv...

Ha en härlig tredje advent där ute... Glöm inte att softa i julstressen... =D =D =D

Inga kommentarer: