onsdag 6 juni 2007

Svenska nationaldagen...


För mig betyder det bara att jag får vara ledig en dag mitt i veckan. Livet snurrar på riktigt fort nu…. Betyg som skall sättas, ljusstakar som skall målas, ska sova med eleverna hos klassföreståndar kollegan, vilket innebär en del inköp o jobb, skriva rim om 29 elever, avslutnings middag med åk 9 elever, sonen skall komma på besök, grillfesten hos ”vampyren” med större delen av kollegiet, packa ihop skrubben, förbereda resan upp…..

Just nu skulle jag bara vilja krypa in i ett madrasserat vitt rum och ligga i fosterställning.

Men det går ju inte, det är bara till att bita ihop i ånga på. Någon gång skall jag sätta mig där på bänken i Bauerskogen, (den som jag passerar varje gång jag går förbi) och bara titta o lyssna på naturen…. Men inte idag, idag skall jag sätta betyg, måla ljusstakar…. Fast tror jag skall gå till Strandpromenaden och hitta en undanskymd klippa eller gräsplätt och sola lite (ni oroliga kan vara helt lugna, jag har solskyddsfaktor 20).

Men det blir nog inte mycket skrivet här på ett tag nu…. Men jag är aldrig längre bort än en telefonsignal….

Ha de!

6 kommentarer:

Lena sa...

Oj! Där tog du nästan andan ur mig.
Skynda långsamt...

Leina sa...

panter: Jag försöker... Tro mig...

Anonym sa...

Inte stressa ihjäl dig nu! Jag sitter här och blir trött bara jag tänker på allt du ska göra.

Elisabet. sa...

Kram från mig, Leina.

Det Mörka Hotet sa...

Ta det varsamt: kram på dig!


Samuel

Leina sa...

matilda, elisabet o samuel: Går bättre än jag trodde.... Fredag kväll är det fest... =) kramar tillbaka på er!