tisdag 20 januari 2009

Det finns hopp

Att vara ensamseglare som Elisabet brukar kalla det är en ny känsla... Ibland fantastiskt skönt, ibland lite ensamt... Men läste i tidningen igår att det finns hopp även för gamla tanter som mig...

Kan inte annat än le åt krutgumman som jag läste om i Expressen. Väntar nog dock tills jag kommer upp i hennes aktningsvärda ålder...

DÅ ni... Då ska jag ragga lammkött... Just nu är 30 år yngre inte ett alternativ, inte 20 år yngre heller... 10 år yngre... Nja, kanske.... Antagligen inte...

Nu.... Tar jag det bara lugnt... ;D

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Jag såg programmet i tv som visades när dom varit tillsammans i något år. Det var helt sanslöst härligt att se!

Leina sa...

Elisabet: Nej...Det missade jag.... Hade velat se.... =)

Anonym sa...

Äh. Min disktorkare är yngre och jag kan bara säga att det där med lammkött är överreklamerat.

Det finns ett talesätt på engelska som går så här: "I'd rather be an old man's princess than a young man's slave". Lite överdrivet kanske, men det ligger ändå något i det.

Leina sa...

matilda: Ha ha ha ha... Du har så rätt så rätt... Ler med hela ansiktet...