lördag 13 oktober 2007

Väntar på frukostsällskap

(Apropå nödvändigheten att kunna fingersättning när man använder vårt tangentbord)

-Du får inte fara och handla frukostbröd klockan 7!!!!! Sonen stirrade på mig med vild blick. Ja ha vad gör man inte för sina barn. Klockan 8 pep jag iväg då hade jag väntat nog länge. Nu har jag kokat ägg och förberett kaffebryggaren. När jag skrivit klart här ska jag starta den och fika i min ensamhet....
Hade en mycket trevlig kväll på Butlers igår, vi var ett gäng från skolan mest från mitt arbetslag. Vi åt och drack och hade det allmänt mysigt. Tyvärr så blir jag så trött när ljudet blir för kompakt vilket det gärna blir på krogen. Höll mina kollegor sällskap när de spelade Black Jack.... Vilket jag aldrig skulle göra, jag vinner aldrig på någonting.... Det gick inte så bra för dem heller.... Mitt i alltihopa ringer kollegan som är hemma med sina små och inte kan vara med oss. Hon undrade hur man larmade av på skolan, hon var tvungen att åka dit och hämta sminket som hon av någon outgrundlig andledning hade glömt där. Då gick P o M igång, de funderade på att åka förbi skolan efter krogen och gömma sminket och istället ställa dit en burk svart och en burk med vit färg samt två väl använda spretiga penslar..... Det var elakt tyckte jag fast måste erkänna att jag skrattade så jag nästan kissade på mig.
Lördag och jag är ledig hela helgen, dottern skall laga mat, sonen skall tvätta....
Leina, hon skall bara vara.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur orkar du vara uppe så tidigt? Klockan 7 en lördagmorgon......

Leina sa...

matilda: Är tyvärr alldeles för morgonpigg....

Det Mörka Hotet sa...

Samma här, jag är också alltid uppe med tuppen (lättare att få "min" tid då).

Ha, ha: lite elakheter är alltid roligt och nyttig - vänner och bekanta får aldrig känna sig för säkra!


DMH/Samuel

Leina sa...

dmh; Håller med dig om "egentid". Klockan är 9.48 och de har inte masat sig upp än.... Undra just om de gömde sminket???? Nääää, jag tror de gick hem direkt... Synd..