söndag 1 maj 2011

Lördagsnöje

Besökte Munkedals plantskola, kände mig som den novis jag är... Tänkte, jag haffar en anställd och säger visa mig.... Men bra kvinna klarar sig själv så jag gick resolut in och började plocka för mig... Fläderbuske, björnbärsbuske och något annat, roligt ville jag ha...

Det första jag såg var den här bänken, exakt en sån vill jag ha i min trädgård... Så fin... Men det får bli ett annat år, när jag tänkt till....


Jag köpte lite örter också, lite hade jag hemma redan, sådant som jag använt i matlagning inköpt på ICA. Det går jättebra att plantera dem ute, har gjort det förr med stor framgång. Grannkatten (den svarta) upptäckte genast att det var något nytt i trädgården, han undersökte innehållet noga...


Det blev en fläderbuske (den sista, x-tra pris 115 kr) en krusbärsbuske med gröna bär (jag kan ju inte skillnaden mellan gröna och röda så det fick bli gröna) samt bär som jag har glömt vad de heter.... Det är en blandning mellan hallon och björnbär (väldigt många små taggar på kvistarna). En kollega hade pratat om dem och beskrivit bären med lyriska ordalag, så det fick bli sådana också. Björnbär hade de inte, men om jag är listig kan jag nog få några av kollegan B som har björnbär i överflöd på sin tomt...


Idag skall vi försöka vara duktiga, tvätta, putsa, måla, pyssla i trädgården och städa lite... Tur att jag grillade allt kött igår. Middagen är klar sånär som på salladen.... Solen skiner, tror jag skall fota lite också...


Just nu är jag väldigt, väldigt nöjd med livet.. Ryggen??? Ja den känns bara lite, lite sträckt.... Så om jag är försiktig kan jag göra allt... =D

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Låter som bäst ,-)

Det finns inget jag saknar så mycket från Ystad, som Åbergs Trädgård. Det är paradiset i ett nötskal.

Och å, så roligt det är att vandra omkring bland allehanda plantor och fantisera och drömma och planera!

Leina sa...

Elisabet: Jag håller med dig... Jag såg plantor, växter och träd som jag inte ens visste att de fanns.. =D Först huset sen trädgården.... Fast bärbuskar ville jag ha nu...