onsdag 25 juli 2012

Skogens guld

I södra Lapplands inland är det hjortron, här i Bohuslän är det kantareller. Vi fick gå länge, jag hittade lite (läs 10 små) och sonen hittade lite mer (läs 20 små). Körde en bit till och gick in i skogen... Naturligtvis var jag helt borta efter en stund men hittade en märkt stig så jag började följa den. När jag gått en stund såg jag en liten, liten gul prick på stigen tänkte, -om det finne en finns det fler. Tog ett steg frammåt och vände mig åt vänster där fanns det MASSOR!!!! Ropade lite lätt desperat på sonen... Plockade och ropade... Till slut hörde jag honom svara... -KOOOOM HIT!!!! Han kom lite motvilligt... Men tillsammans lyckades vi plocka det mesta på den 1½ kvadrat meter stora fläcken... Så det finns inte mycket svamp i skogen än, men där det finns finns det MYCKÈT!!

Upptäckte i morse att jag inte bara fått med mig en massa kantareller hem... Hittade två små fästingar på låret... ARRRGGGHHHH!!!! Inte bra, måste inspektera resten av kroppen.... Suck!!!

Inga kommentarer: