tisdag 1 januari 2008

Saker jag aldrig lär mig

Snö.... Kallt......


När det är röd dag till exempel..... Först gick vi till Willys.... Det var stängt... Sen gick vi till ICA Kvantum som på stora skyltar talar om att de minsann har öppet ALLA DAGAR MELLAN 09.00-21.00.... Med alla dagar menar de tydligen... När vi har lust... För idag var det inte öppet.... Vi fick oss i alla fall en redig promenad i kylan, vilket var iofs ganska mysigt. Öde var det också, en och annan bil susade förbi oss där vi gick Göteborgsgatan fram. Tur att Jacobs (vårt inte så lilla närköp) hade öppet… Men min världsberömde fiskgryta blir det inte…. Räkorna från igår måste jag nog frysa in, även buljongen jag kokade på räkskalen…. Idag blir det kyckling i sötsur sås med paprika, purjolök, squash, morot och palsternacka…. Orkade inte köpa wokgrönsaker…. Nu mot disken, skönt att få värma händerna….

Inga kommentarer: