måndag 9 november 2009

I morgon bär det av

Till Portugal..... Där ska jag träffa min kompis Berta (ska det vara).... Vi fann varandra direkt... -Visst kommer du till Porto sa hon flera gånger när hon var hos oss på besök i maj... Klart jag kommer sa jag svävande eftersom vi då inte hade bestämt vilka som skulle fara....

-Vill du till Vila Nova de Gaia eller vill du till Prag? Men halå hur lätt är det då på en skala... Sen fick jag hjälp av en kollega... -Dricker du vin eller dricker du öl?
Då blev det betydligt enklare... -Jag skall till Vila Nova. Hörde jag mig själv säga.. Så i morgon får jag träffa den här helt underbara kvinnan igen.. Berts från Portugal... Eller Vila Nova de Gaia, en satelitstad till Porto.... Jag ska köpa portvin med mig hem...

Vad jag ska göra, jobba naturligtvis, vi är fyra lärare och sex elever som åker iväg imorgon... Lugn, lugn alla vänner av ordningen... Det är EU som betalar inte Uddevalla kommun.... Ha de gott där ute... Nu ska jag sova...

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och du blir bara snyggare och snyggare! Ha nu en jätteskön resa och tack och lov att det var EU som betalade .-)

Cyrran sa...

Så trevligt med utbyte mellan lärare och elever inom EU, har själv varit i Spanien två gånger av samma skäl. Det ger massor för eleverna!
/Cyrene

Leina sa...

Cyrene: Det var såååå trevligt och tröttande... Du vet... Våra elever fick så mycket berömm från värdfamiljerna och lärarna i Gaia... Har tidigare åkt till Ryssland (med buss) tillsammans med 25 elever och ett gäng lärare och föräldrar samt morföräldrar... DET var en resa det... =) Nästa tripp går till Prag, men då får inte jag följa med... Vi måste dela på gracerna... =D