måndag 5 september 2011

I helgen har jag jobbat som en galning i värmen, burit in det sista av veden med sonen. Målat massor av lister, tvättat 3 maskiner tvätt och hängt ute. Sorterat brännbart skrot som stått bakom huset samtidigt som jag fått vara väldigt försiktig med paddan som förskrämt satt där. Hann till och med underhålla en middagsgäst i lördags.... Så igår kände jag att jag behövde göra något roligt. Så jag bad sonen följa mig ut i svampskogen. Min granne M hade visat mig ett ställe för några veckor sedan... Enkelt att hitta dit... Hittade jag? NEJ!!!! Men skam den som ger sig, jag parkerade på en liten vägstump med en bom över. Vi gick upp i skogen och hittade en hel del svamp. Vi gick inte långt och vi gick inte länge... Däremot hittade vi en fantastisk utkikspunkt med bämnkar och eldstad. Dit ska vi åka igen och grilla korv någon gång. Det var en storslagen utsikt över herrgården som låg nedanför... Kameran var oturligt nog hemma...

Sovmorgon, fast jag kan ju inte sova länge på morgonen... Ska snart till skolan, jobba lite med LPP... Måste göra hur många som helst, har gjort en det tog 4-5 timmar. Allt eftersom vi inte fått några egentliga riktlinjer hur det ska se ut utan några lite luddiga önskemål om vad som ska vara med. Men jag fick den godkänd av specialpeddagogen... Så nu har jag en mall.

Inga kommentarer: