lördag 3 september 2011

Livet kan vara härligt


Torsdag - fredag var jag och musikläraren N ute på kanothajk med min klass.... Vilken resa, ALLA elever vad med, ingen fick hemlängtan och ville hem.... De var på ett strålande humör, roade sig själv (så alla lekar vi hade förberett kunde ligga kvar i plastfickan... De paddlade, grillade korv och marsmallows, sjöng runt lägerelden och spred sådan glädje. När jag kom gåendes upp mot skolan stod vår rektor där... -Leina skiner som en sol. Visst gjorde jag det, kunde jag annat.

Det har varit en fruktansvärt tuff uppstart den här terminen med ny skollag och nu läroplan som kräver väldigt mycket av både oss lärare men också av eleverna. Det kommer vi att fixa men det är rörigt och frustrerande i början... Den här hajken är också stressframkallande, det är MYCKET som måste planeras och förberedas. Föräldrar som ringer och tar upp saker som jag måste ha i åtanke när jag planerar...

Men när vi väl kom iväg... OJ! Så härligt vi hade det... Så nöjd jag är, idag är jag i och för sig helt slut... Dags att bita ihop och bära in resten av veden, sortera det som är brännbart av allt skrot som står bakom huset, börja måla lister som numera tydligen är i garaget.... Sen så får jag en middagsgäst, som tur är så är det en kompis som vet hur mycket jag har att stå i så dammtussarna blir nog inget problem. =)

Inga kommentarer: