onsdag 21 december 2011

Sitter i soffan och andas

Äntligen jullov.....

När jag kom hem så var det folk här som skulle fixa till det sista med skorstenen.... En av männen kom in, han tappade hakan... Listningen var bland det märkligaste han sett... Senare kom han som listat, tillika äger halva huset... Han var helt oförstående... Men så gjorde man i Norge!!! Jag blundade och andades in och ut, in och ut... Men i Sverige listar man inte med golvlist under taket....

Sen var han och eldade i pannan för att se om det fungerade, det gjorde det tydligen... Jag blundade åter... Andades in och ut, in och ut... Frågade vad han trodde sotaren som måste godkänna den nya skorstenen innan vi eldar skulle säga... -Det skiter jag i var norrmannens respons... Andas, andas, andas.... Mitt hem är i alla fall juligt varmt och mysigt... Jag och Kajsa har tjejkväll....

Inga kommentarer: