söndag 25 december 2011

Vi hade i alla fall tur med granen

 Jag skall ta det lugnt... Det här ska bli en lugn jul.... I fjol flyttade jag 27 dec så jag hade ingen jul hos mig, i år skulle jag ta igen det med råge....
 Julaftons morgon, croissent med fairtraid choklad (som jag fått i julklapp av Uddevalla kommun).... Jag myste med sonen och dottern... De steg upp mycket senare än mig så jag drack bara en kaffekopp när de äntligen steg upp... Allt var lungt och skönt tills....
-MAMMA KOM OCH TITTA!!!!!! Skrek sonen från källaren.... Japp, stopp i avloppet... NEJ!!!! Inte på julafton, inte när jag skall ha nattgäster. Slängde mig på telefon och ringde slambilen som hade en telefonsvarare... Ringde journumret... Han kunde inte komma på julafton.... Så det var bara till att gilla läget... Inte använda toaletten, inte spola med vatten överhuvudtaget... Kan det bli bättre????




































Skam den som ger sig, jul skulle vi fira ändå... Dottern tog på sig min jobbar fleecetröja.... Sen satte vi igång med att klä ytterdörren som ett paket, precis som vi gjorde i Malå... Lite nöjda var vi allt... +7,8 grader var det dessutom.

Efter frukost tog vi en julpromenad och kände hur vårkänslorna tog över i solskenet.... 


Godis var vi inte utan.... Inte ens nästan.... Har kvar en hel del dessutom..

 Kajsa var lite förvirrad till att börja med... Men sen tog rutinen över, hon började vakta sin gran och sina paket.... Som hon alltid gjort, hon sov över paketutdelnngen... Och gick omkring och såg väldigt förvånad ut när det senare på kvällen var tomt under granen.... Väldigt förvirrad...
Eftersom vi inte hade avlopp och skulle diska senare så försökte vi spara så mycket disk som möjligt och lade inte upp sakern i vackra skålar och fat.... Men mätt blev vi ändå... Jättemätt...

Idag, juldagen har jag äntligen diskat... Slambilen kom så småningom... Innan han kom åkte han och han jag var gift med en tur för att söka en toalett (nr 2, skulle avverkas).... Nu så är jag och Kajsa själva... Alla gäster (och sonen) har flytt fältet...

Det har varit en bra lugn jul... Även utan avlopp... Allt går...

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, jag fattar inte hur du har klarat allt detta .., det övergår mitt förstånd. Var rädd om dig bara!

Leina sa...

Elisabet, vad har jag att välja på??? Bara till att bita ihop... Men vi hade en bra jul tro inget annat.. =)