tisdag 25 december 2012

Bästa dagen på året


är idag... Juldagen... Man kan gå i myskläder hela dagen, maten är klar och man behöver inte göra några måsten... Fast ett måste uppenbarade sig imorse... Plogbilen vräkte upp drivor av tung blöt snö på min uppfart. Om mina julgäster skulle ta sig hem idag så var jag tvungen att få bort all den tunga snön. Nej det var inte lätt... Men jag skottade och skottade och skottade... Bar tung blöt snö från uppfarten... Snöbjörnen var inte lätt att använda eftersom snön vägde så hiskeligt mycket.. Men bort kom den sen kunde jag gå in och vänta på att gästerna, som jag vet gärna sover länge skulle stiga upp... Vi åt en julbordsliknande brunch, sen klippte jag och dottern Kajsas klor, de packade bilen full och ställde kosan mot Gbg... Nu är det bara jag och Kajsa kvar i huset... Ikväll ska jag prata med sonen för första gången sedan han flyttade till Irland..... Diska kanske jag borde göra också....

2 kommentarer:

Amber sa...

Jamen, du har ju skrivit något här, på din blogg. :) Som svar på din kommentar på Instagram...

Leina sa...

=) Amber, ja lite men inte varje dag... Jag har helt enkelt inget att skriva... Sitter mest och tittar på tv, datorn... Trött... Ute är det busväder... Inte idag, idag har solen släppt iväg några bleka strålar... =)