torsdag 20 december 2012

Så är den äntligen här


Första lediga dagen (egentligen ska den infalla imorgon, men vi var beordrade att gå på en kvällsföreläsning så den är inarbetad) Sovmorgon, starkt kaffe med rostat bröd... Den röda, runda julosten plockades fram till pålägg... Julgransljusen lyser upp min frukoststund i vardagsrummet... Känner mig ovanligt avslappnad, det har jag inte känt på länge... Det nya betygssystemet har satt sig och livet är bra mycket lättare i och med det...

Imorgon ska jag eventuellt bege mig in i skärselden... D.v.s. jag skall till IKEA, med alla andra i regionen, ja förutom de som åkt till Ullared... =D

Idag ska jag göra ett tokryck och pynta klart... På söndag (eller på julafton) kommer dottern och han jag var gift med... Sonen är kvar i Swords, han har inte jobbat ihop tillräckligt med lediga dagar... Men vi har skickat både knäck och skumtomtar till honom... Så lite julkänsla ska han nog få, även om han jobbar hela julhelgen...

Inga kommentarer: