söndag 9 mars 2014

13.1 grader varmt



Kan jag se att det är på termometern.... Solen tittar också fram precis som tulpanerna i min gräsmatta (eller grönmatta pga all mossa). Kajsa vandrar runt i lägenheten och hittar solfläckar här och där... Det är väldigt mycket vårkänsla just nu. Man behöver inte mycket för att bli glad, lite sol, goda vänner och en härlig vilsam helg. I morgon är det måndag, känns riktigt bra. 


Dessutom har jag premiär hängt ut tvätten, bara det. Tänkte först plocka ut sängkläder ur skåpet men så kom jag på att naturligtvis skall jag bädda med de friskluftsdoftande, solkyssta krispigt vita sängkläderna. 

Den här helgen har jag bara varit, gått omkring i lägenheten, diskat, städat lite, klappat katten, sett på tv, läst en bok, suttit vid datorn.... Hur skönt som helst. Det behövdes, har haft en hektisk vecka fylld med aktiviteter och kommit hem v ä l d i g t sent flera kvällar... Stackars Kajsa... Det kändes ibland som om jag kom hem, lade mig steg upp och åkte iväg... Tant börjar bli gammal... =D  Avslutade veckan med kollegan C som hade en ryggsäck med myskläder med sig... Sen gjorde vi pizza såg på Lets dance... Slumrade till i soffan... Gött med vänner som man kan göra sånt med... Sova i var sin del av hörnsoffan... =D






Inga kommentarer: