söndag 2 mars 2014

Vi har tydligen haft vår i mer än sju dagar här nere


I och för sig är gräsmattan grön och man kan se vårblomster men någon vårkänsla har jag inte. För att bota det inhandlade jag två paket tulpaner.... Älskar tulpaner, är nog bland de vackraste blommorna, finns fler men tulpaner är nr:1.

Sitter i soffan och ser på Vasaloppet, våndas med de stackare som skall kämpa i spåren idag. Elisabets PV sliter (eller åker med ett leende) i spåren idag. Det måste vara en upplevelse att vara där, förstår inte hur de kan hantera folkmassan. Förutom de som åker så är det ju drivor av människor som hjälper till och stöttar... Duktiga är de i alla fall, all heder till dem.

Har just pratat med !!!! Vi diskuterade länge vad jag skulle ge honom för smeknamn här på bloggen.... Vi kom på en väldigt massa dumheter och skrattade så vi grät... Det får nog bli Dutten..... =D Huvudsaken han förstår..... Vi pratar mest i telefon, bor nära varandra men träffas inte allt för ofta, men skrattar ihop väldigt ofta. Han är nog världens snällaste person, omtänksam och ställer alltid upp för sina vänner. (Som ni förstår måste jag smöra lite nu, behöver snart någon som hjälper mig byta till sommardäck) =D =D =D

Ute faller det ett stilla regn just nu, saknar solen, saknar solen jättemycket....

Nu ska jag fortsätta måla lite.... Se på tv, hålla på med datorn och måla, allt detta samtidigt.... Kvinnor kan!!! =D

2 kommentarer:

Maggan sa...

Kanske borde jag också skaffa mej en man i byrån...nej jag skojar...på tal om däck hade jag faktiskt en bil som jag kallade dutten han/hon/hen bilen hade DUT som reg.

Leina sa...

Det är en vän i grannbyn.... =D Att döpa bilar efter regskylten brukar jag med göra... Kollegan C har döpt min vita fd polis bil till RIXHÄXAN!

Påstår att det passar mig... =D