lördag 6 september 2014

September... Plötsligt utan förvarning är det höst


Hade en plan.... först skulle jag plocka upp äpplen som ligger på gräsmattan... Sen skulle jag klippa gräsmattan.... Som sagt var, jag hade en plan....

Först var jag och kollegan C ute och gick, vi har också en plan... Att ta en promenad kanske inte varje dag  men var annan.... Det är både skönt och så hinner vi prata av oss lite... Vi förenar med andra ord nytta med nöje.  Så det var vad jag började med, en promenad med kollegan C...  Sen satte jag mig ner på gräsmattan och började plocka... Jag plockade och plockade och plockade och plockade... 3,5 timmar plockade sen gav jag upp. Om jag plockade upp alla äpplen? Nej, inte alls, det är mycket mer än vad som syns på bilden.... Så klippa gräsmattan hann jag inte med... Inte ens nästan,  ska jag vara riktigt ärlig inte alls faktiskt... Dels blev jag "störd" av Dutten som ringde mig för andra gången den här dagen, lite pratsjuk och hade lite tråkigt. Kvinna som jag är så plockade jag med en hand och höll telefonen med den andra och skrattade hejvillt...

Plockade några äpplen som jag tog med mig in med, skulle prova min råsaftcentrifug... Lovar att äppeljuice är grymt gott...

Snabb dusch tidig middag sen vilat min sargade kropp i soffan med tv;n på... Dutten ja, han måste ha haft väldigt tråkigt idag... Fyra gånger hann han ringa... Varje gång har vi skrattat som tokiga.. Blir så när man är trött... Svarade med VADHARDUGJORT? Han hörde IDIOT! Tur man kan skratta åt felhörningar...

Måste bara visa ringen som jag bara älskar... Köpte den på Lödöse museum, texten kommer från en skälkniv från 1000-talet som de hittat i Lödöse... Det står

Tänker du på mig, jag tänker på dig, älskar du mig, jag älskar dig


Köpte glaspärlor med för att göra ett halsband till min vikingadräkt... Ja visst ja, jag ska sy en vikingadräkt... Hur nu det ska gå till....


Det må vara höst... Men ute är äntligen sommarvärmen tillbaka efter flera veckors ständigt ösregnande.... Huset står kvar.... De ska va gött å leva...

=D


Inga kommentarer: