söndag 28 september 2014

Snart är helgen slut


Vi har tur, kaffet är gratis på jobbet... Eller, varm brun vätska som vi brukar kalla det... Så när jag på helgen får mala bönor och brygga riktigt härligt kaffe hemma så är jag nästan i himlen... Lycka!!

Kajsa har till vana att väcka mig 5.30 på helgen, för det är då jag brukar gå upp... Eller 5.45 om jag är riktigt trött. Men i morse kon hon aldrig och jag fick sova till 6... Kändes lite märkligt... Men det var faktiskt riktigt skönt...


När vi ändå är inne på ämnet katt... Hon vill gärna ligga i mitt knä och om jag har datorn i knät så vill hon ändå ligga i mitt knä.. Så idag lade hon sig på ena benet och försökte krypa in under datorn... Just idag var jag inte samarbetsvillig så hon fick ligga med huvudet halvt under datorn... En gång lyckades hon faktiskt ta sig under datorn... Inte lätt att skriva då...


Jag och kollegan C funderar på att ta en promenad idag, i blåsten.... Vi har en sväng som vi varierar lite för att det inte skall bli så tråkigt... Men den här bron passerar vi varje gång, jag tycker att den är riktigt mysig, tydligen är jag ensam om att tycka det... Idag är det inte så gött väder, grått och blåser... Men det får gå ändå...  Lite frisk luft skadar inte... Tror jag skall ta stavarna idag, så att överkroppen får jobba lite också...

Inga kommentarer: