fredag 24 juli 2020

Man får passa på


Märklig sommar 2020, Covid 19 inte kunnat hämta ner mamma som planen var, inte resa för mycket, inte vara på platser med mycket folk. Kall och regnig juli vilket medför att när det äntligen behagar lysa lite sol i kylan så skyndar man sig ut för att klippa gräsmattan. 

Två timmar tar det att klippa hälften. Precis då jag klippt det jag hade planerat ringer mamma för att berätta lite om vad som händer i hennes liv. Gick in för att ta en kaffekopp, jo man går in om det blåser kyligt. Gick ut senare på em och satt mig en stund i solen för att tanka D-vitamin.  

Märklig sommar har det som sagt var varit, åkte till Gbg och tog in på hotell Eggers med dottern. Det var en stillsam men mycket trevlig upplevelse. Annars röjer jag bland saker som jag inte visste att jag hade i de tre gigantiska garderoberna som är lika långa som halva huset. 

Känns som att jag inte har mycket att skriva om, tar en dag i taget. Hittade åtta pass, saknar mitt första men det ligger nog och trycker någonstans och passet jag har nu vill jag bara glömma, ser ut som en avdankad brottsling på det fotot. GAAAAHHHHH!!!! Men det var gott att få vara ute en stund idag istället för att gå igenom kassar och lådor för att sortera. Ha det gott i kylan. 

Inga kommentarer: