tisdag 11 mars 2008

Hektiska dagar före påsklovet

Eleverna i åk. 9 har eget planerat arbete…. En del vill arbeta med gips, det kan vara lite spännande man vet aldrig hur det kommer att sluta…. En gång hade jag en elev som fick sin lugg ingipsad, ja inte hela men en del… Då fick en mycket nervös Leina försiktigt klippa loss honom hårstrå för hårstrå…. För den här ynglingen gick det betydligt bättre… Upptäckte idag när jag skulle gå hem att jag var vitprickig… Smällar man får ta… Om sju arbetsdagar är det påsklov… Måste erkänna att jag smålängtar, mest för att det är oerhört slitiga dagar just nu. Jag har 11 klasser med ungefär 29 st i varje (inte riktigt) och de ska alla ha omdömen som man ska skriva i för hand…. Sen har jag utvecklingssamtal med mina 13 elever…. Har gjort 8 st hittills, några är inte inbokad…. Några har avbokat, några har jag avbokat… Samma visa varje år… Man tror att de två veckor man har avsatt för utv.samtal ska räck men det gör det aldrig… Men förr eller senare skall jag bli klar. Idag tittade solen fram för ett ögonblick… Alltid något…

Ikväll slutspel… HV 71-SAIK… Hmmmmm det kan skrälla… Jo det kan det… Fast i mitt nya liv här nere så är Färjestad-Frölunda nästan lite mera intressant…. Där vinner.. =D ok då Färjestad….

6 kommentarer:

UllaMona sa...

Vart jag än bor så kommer jag att hålla på Skellefteå AIK

Leina sa...

ullamona: De spelade oavgjort... Det hade jag inte väntat mig... Kul...

Leina sa...

Ullamona: RÅTTELSE!!! DE VANN!!!

UllaMona sa...

Yes, yes ,yes...hoppas att de kommer till final.

Elisabet. sa...

Jag minns dina masker som hängde på väggen hemma i Malå. Läckra. Urläckra.

Leina sa...

elisabet: Ja, de är fina... De hänger i mitt sovrum nu... I mitt STOOORA sovrum... =)