söndag 23 mars 2008

Kyligt men helt djävla underbart....

Vyn jag aldrig blir trött på, jättekroken med Uddevallabron i bakgrunden... I mitten ser man ön som ligger vid Lindesnäs... Det är dit jag går sen vänder jag om och går hem... Det är en bit... Men när det är ett sånt här strålande väder.... Då går det hur lätt som helst... Pang så är man där utan att man riktigt vet hur det har gått till..... Det var med lätta steg jag gick min promenad idag.... Det var härligt ute...

Det finns hopp, det finns hopp, det finns hopp.... De kanske, kanske kan trotsa frosten och blomma ändå... Lite molokna ser de allt ut att vara, men det finns hopp... Det blir vår igen...


1 miljon kostade en etta i det här huset. Hur många år sen vet jag inte... 90 kvadrat och bara fyra väggar. Inget kök, inga garderober.... Men det är klart... Har man råd med 1 miljon för en etta... Har man råd att hosta upp pengar för kyl, frys och spis... Undrar just om det fanns någon toa...? De mina är med han jag var gift med i Helsingborg... Lite underligt att vara ensam i lägenheten.... Det har jag aldrig varit förr.... Spenderade en timme i telefon med en helt fantastisk människa... Länge sen jag skrattade så... Tyvärr så kan jag inte trotsa naturlagarna... Var tvungen att avbryta det underhållande samtalet... Hemlighuset ni vet.... Imorgon ska jag ha sovmorgon... Undrar just om Kajsa går med på det....

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så där är det. När man väl kommit ut på promenad är det bland det bästa som finns.

Leina sa...

matilda: Ja, visst är det så och min runda (fram o tillbaka) längst fjorden är så vacker....

Anonym sa...

Fjord? Finns det såna i Sverige?

Leina sa...

matilda: Japp här finns det en... Men betänk att Bohuslän varit norskt... =)

Anonym sa...

Aha! Okej. Kul att lära något nytt. Jag är inte så hemma på västkusten.

:)

Leina sa...

matilda: Jag brukar säga... -Man lär så länge man har elever.... Fast det gäller nog kanske bara lärare.... =)

Lae i Nordtorp sa...

Begreppet fjord användes ofta i fel betydelse. En fjord skall vara avsmalnande och ha en grundare tröskel i mynningen. Många vikar har namn på fjord eller fjärd, men det finns bara tre äkta fjordar i Sverige. En av dem är Byfjorden utanför Uddevalla. De andra två är Idefjorden och Gullmarsfjorden.