lördag 31 maj 2008

Full rulle och betygen ska sättas

Då mitt i all stress tar vi lite timeout och åker med vår klass till Krokestugan och tältar... Vi kunde inte ha fått bättre väder... Fast det är klart när vi skulle gå hem nerför Herrestadsfjället (grusväg) ca:1½ mil (?) så var det VARMT, 30 grader på ett ungefär. Men det var ändå härligt....

Krokestugan ligger vid en liten sjö, där badade ungarna mer än en gång.... Leina tittade på.


Stugan där jag o kollegan samt 4 elever sov..... Om vår övernattning skriver jag senare... Nu är det på tok för varmt för att göra något överhuvudtaget. Har just skalat 850 gr färska räkor, skalet kokar för fullt på spisen... Jag har tagit mig en Staro" och mår gott.... Lägenheten är lite för varm. Senare kommer en redogörelse om Sjömanshuset och utställningen där.... Nu är det för varmt... Måste vila.... Leina är trött..... Ha de gott där ute i sommar Sverige.....

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Fina bilder och en fin bloggmadame där längst uppe!

Leina sa...

elisabet: Tack, bockar o rodnar.... =D

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha: du blir nästan lika mosig i skallen som jag när det är varmt!

http://enbart.blogg.se sa...

Det verkar ju som att du har haft en underbar räksalningstid. Förstläste jag 850 räkor.... men det är klart så små som räkorna är så är ju 850 gram nästan samma sak.

;-)

http://enbart.blogg.se

Leina sa...

dmh: MOSIG i skallen moi?????? Prexis, så är det.. =D

pc: Nä du räkorna här på "Bästkusten" är stoooora... Och ja vi blev "glåsut" = Väldigt, väldigt mätta.... =D Dessutom var de gooooda.... Mums....