söndag 18 maj 2008

Ännu en helg har snart passerat.....

Tvättstuga igen…. Det tar aldrig slut…. Idag är en lugn dag…. Det var det igår med, vi kallade de får ”återhämtningsdag”…. Efter att i stort sett inte sovit någonting natten mot fredag (ja sonen sov INGENTING natten mot fredag, han vandrade Göteborgs gator upp och ned efter att ha kommit på att det inte gick någon buss klockan 02.00 utan 05.00…. Mamma låg hemma och var orolig…. Så lite avslagen var jag allt när vi på fredag skulle ha personalfest, tema sport… Diverse lekar och god mat…. Vad Leina tycker om lekar vet ni redan… Om lekar tycker Leina inte…..

Eftersom det är en massa människor på alla bilder får ni hålla till godo med de kryptiska… Hockey turneringen vann ”K” stort… Grattis till honom….
- DU, den här bilden kommer att hamna i min blogg…. - Ja, lägg ute den du….
Klart jag gör… Varsågod, Sveriges antagligen längsta tunga….. =P



Vi fick göra våra egna spett, efter en stund var det ingen som kom ihåg vilket spett man gjort… Så det var bara till att välja det man tyckte såg godast ut….

"P" var grillmästare.... Hejjare på att vända grillspett....

Inte lätt att äta nötter när man tar det här med utklädnand på fullaste allvar....


Vad har vi mera gjort i helgen då förutom slappat??? Sett Walk the line och Last king of Scotland.... Väldigt bra filmer bägge två.... Mer då? Läst, inte diskat, sett mera på tv.... Tagit det lungt med andra ord.....


2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Oj, det såg smarrigt ut det!

Jag har tre gånger på nästan raken gjort din fänkål/tomatsallad, som är så ljuvligt god!

Apropå mat.

Leina sa...

elisabet: tro mig det var smarrigt... Länge sen jag gjorde fänkål/tomatsalladen.... Måste nog svänga ihop en snart... Gott....