måndag 26 maj 2008

I denna ljuva sommartid....

Känner ni igen den? Min favorit ek... Den som står just i böjen ner mot den lilla bäcken just innan man kommer till Gustafsberg... Det spelar ingen roll om den har löv eller inte, den står där majestätiskt vacker.... Blir så varm i hjärtat varje gång jag ser den.... Kan inte hjälpas, när den som nu skuggar den stig jag går på är den som vackrast...

Mitt emot eken på andra sidan stigen ser det ut så här... Till och med soptunna verkar höra hemma i bilden.... Färgerna är så fruktansvärt intensiva just nu att det nästan gör ont i ögonen... Det är bedövande vackert...


En snabbfika (läs kaffekopp) på café Snäckan, Gustafsberg... Men förstå, att jag älskar det här stället... Tänk att få bo här.... Fast då måste man stå ut med alla människor som springer omkring här och fotar hela tiden…. Pratade med mami idag… Hon hade fortfarande snöhögar kvar….. Det är lite skillnad…

När man sen går hem och närmar sig den tråkiga industriområdet, fylls hjärtat av värme igen... Rosenhäcken blommar för fullt... Vackert, vackert, vackert... Och snart är det semester... Tänk att det behöver jag... I dessa betygshetstider.... Tur att jag har mina promenader att stärka och glädja min själ med.... Allt detta vackra.... Och ingenting kostar det....


4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Just så.
Jag brukar tänka det också .., att det som betyder mest här i tillvaron, det är gratis.

Kärlek.
Vänskap.
Havet och sjöarna.
Rapsfälten.

Leina sa...

elisabet: Ja, det gäller bara att komma ihåg det.... Här är det varmt och varmare ska det bli... Gôtt.... Kram

Visionary soul sa...

Vad härligt det låter som om du har det...! :-) Vackra bilder också, ja det ÄR trots allt fint med sommar... och lite mer värme kunde det gärna få komma hitöver också, men det kan nog bli varmare under helgen, då jag ska njuuuta av ensamtid, äntligen! :-)

Fortsätt ha det sådär underbart! :-) Kram!

Leina sa...

vs: Eftersom det är en av de stressigaste tiderna på året för mig (du vet jaga elever o sätta betyg) så behöver jag all de rogivande stunderna som jag bara kan hitta... Hoppas du får det riktigt bra i helgen såg på väderkartan att din stad skulle få govärme oxå... Ha de gott kram....