söndag 27 juli 2008

37,4 grader


Säger min termometer i köksfönstret att det är.... Ja solen ligger på, men det kommer att bli en varm dag... Kajsa orkar ingenting, hon byter plats då o då.... Ibland bara en halvmeter, sen dråsar hon i backen... Vi har funderat på att raka av henne all päls men kom sen på att katter inte svettas på kroppen så det skulle inte spela någon roll...


Inatt när ungdommarna som kom hem från Fjordfestivalen mellan 02.00 och 05.00 levde om som bäst pratade vi lite med varandra Kajsa och jag..... Då orkade hon med livet.... Det får vi se om jag gör idag... Har nämligen varit vaken sen två.... Elefantdomptören eller det jag misstänker vara hennes dotter ringde dessutom på vår dörr 02.30 inatt.... Varför jag tror att det var hon? I förrgår natt gick Sonen upp och sa till att man inte skulle spela musik så väggarna vibrerade två på natten... Så inatt hämnades hon med att ringa på vår dörr... Det var nämligen helt tyst i deras lägenhet tills en minut efter det hade ringt på vår dörr.... Då hörde jag fotsteg från hallen in till rummet ovanför mitt...


Nu har Kajsa bytt plats, nu ligger hon i korgen.... Det är varmt ute och jag har tvättstuga.....

Inga kommentarer: