torsdag 3 juli 2008

Äntligen har sommaren kommit tillbaka


Gräset på Svenskholmarna har nästan återhämtat sig... Efter flera veckor med regn är det ändå inte riktigt grönt..... Jag är lite lat, därför tycker jag att gräsmattan på Svenskholmarna duger som solplats.... Det är lätt att cykla dit.... Det finns en servering om man vill köpa något samt en toalett om behov skulle uppstå.....
Som jag njöt av livet.... Sol, inte allt för varm... En bra bok, Svart eko med Michael Connelly, musik i mp 3:n...... En stilla bris som blåste det fjuniga håret runt ansiktet i just ansiktet..... Runt tre tyckte jag att det räckte med latheten.... Hem för att invänta sonen, vi skulle gå till ICA Kvantum för att inhandla lite mat (samt laktosfria mejeriprodukter, han misstänker att han har blivit laktos intollerant)
Plötsligt ser jag min egen spegelbild i en glasruta..... Knallrött.... Jag menar riktigt JUL röd.... Gick fram till sonen och frågade om jag var röd i ansiktet..... HmHm..... hummade han och himlade med ögonen.....
Idag ska Leina vara inne HELA dagen..... Ögonen svider och är igensvullna, ser ut som en dansk pölse i anskitet, bröstkorgen (ja delar av brösten), magen och armar...... DET GÖR ONT......
Suck! Måste stanna inne hela dagen......


4 kommentarer:

Anonym sa...

Men ojsan! Hoppas nu att du kan sova inatt.

Leina sa...

matilda: Jo, jag läste till 01.30 på ett ungefär... Sen slocknade jag av pur utmattning.... Jag ser fortfarande ruskigt kul ut.... RUSKIGT. Tog ett kort men valde att inte lägga ut det... Kan ju skrämma någon.... =)

Elisabet. sa...

Så där blir jag med när det tagit för mycket .., framför allt svullnar ögonen igen. Ingen höjdare, precis ..-)

Leina sa...

elisabet: Framför allt.... Tycker jag att jag kan lista ut hur jag kommer att se ut om 10 år.... Ingen vacker syn... Svullnaden har nästan gett med sig...
=D