lördag 2 augusti 2008

Att åka tåg med SJ

- Men mamma.... Det ser ut som en skolklass ska ut och resa!!!!
Konstaterade dottern helt lakoniskt när vi tog en paus i vandrandet mot järnvägscentralen.... Kunde inte annat än att hålla med henne... När vi passerade Rygg och ledkliniken där jag tidigare på dagen hade tränat såg jag "O" vid disken... Stannade upp och vinkade... Han skrattade och konstaterade att jag i alla fall disponerat packningen över hela kroppen.... =D Japp, en supertung dator och div andra saker i ryggsäcken, en grå,blå hockeybag på magen och en hel hoper med kassar.. Konstaterade att om jag inte hade börjat träna i våras så skulle jag aldrig orkat bära allt till centralen... Han skrattade och vinkade...... De är för goa på Rygg o led... Gillar dem allihopa


Första sträckan, den till Herrljunga fick vi åka med X2000... Premiär för min del.... Så började resan. Den jag fasat för i ett års tid... Inte att åka till Malå, inte för myggen och kylan... Utan för att vi skulle jobba häcken av oss i veckas tid..... Torka, packa ner saker som var mina, våra som skulle säljas.... Mina... Våra saker.... Det var det jag fasade för.... Inte något jag såg fram emot.... Inte alls... Det var en tung resa upp över landet.... Men så var vi på väg i alla fall...

4 kommentarer:

Visionary soul sa...

Bara... kram...

Leina sa...

vs: Åhhh! Tack!...

Det Mörka Hotet sa...

SJ är alltid en pärs - med eller utan packning spelar inte någon större roll...

Leina sa...

dmh: Ja... Dottern blev dumpad (pga förseningar) en gång i Herrljunga... Inga tåg eller bussar gick därifrån... Det blev några ilskna telefonsamtal till SJ... De fick skicka en taxi åt henne... Arg var jag....