måndag 11 augusti 2008

Gammplatsen i Lycksele

På ett ögonblick hade vi passerat Gammplatsen.... Några nya bygnader hade kommit till, där bakom trädet kan man skymta museet... Där jobbade jag en sommar, lärde mig allt om Lyckseles historia..... Igenkännande... Det behövs bara en sekund av igenkännande för att minnen långt bak i huvudet ska börja röra på sig... Fantastiskt ställe som man inte ska missa när man besöker Lycksele... Och det gör ni väll.... Ofta.... =D

Idag har jag inte gjort något sett OS, läst en bok, handlat mat, suttit vid datorn... Samlat kraft.... Imorgon börjar vi jobba... Oömma kläder och promenadskor skulle vi ha med oss... Stööööön!

4 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Så otroligt vackert, kan förstå att du trivdes där!

Leina sa...

dmh: Ja det är ett friluftsområde med gamla byggnader (mini, mini Skansen) Gammplatsen var det ursprungliga Lycksele... Finns lite grunder kvar... Lycksele var en marknads/kyrkplats för södra Lapplands inland. Mina förfäder var de första nybyggarna... Så jag räknar mig som en "urvästerbottning"

Ingela sa...

JAG har varit där i sommar! För första gången på säkert tolv-tretton år. Det hade vuxit mycket...

Tjejerna tyckte att det var väldigt roligt både med muséet och alla gamla hus med utställningar.

Leina sa...

ingela: Såg det bara från vägen... Men en massa byggnader hade kommit till... Skogsmuseet är fint det med....