fredag 1 augusti 2008

Nya inneboende

Snart har jag återhämtat mig så pass mycket både fysisikt och psykiskt så att jag kan börja berätta om min Lappländska resa.... Eller hur man avslutar ett liv och påbörjar ett annat.. De två i mitt vardagsfönster är symboler för det gamla och det nya..... Så får jag presentera.... TA DA..... Måsen, istället för SKÅPET!!!!! Förstår att ni inte förstår, men när jag börjar berätta om Lainejaur och våra aktiviteter där som avslutades med auktionen så kommer ni att förstå.. Sen damen med de många utseenden, hon som förut bodde på öppna spisen.... Hon jag inte kunde sälja..... Hon trivs i Uddevalla med sin nya polare måsen.....

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Att bryta upp är inte så enkelt som somliga tycks tro. Man betalar ett pris, det gör man verkligen.

Hälsa damen i fönstret lycka till!
Jag tror nog att hon ska komma att trivas i Uddevalla.

Leina sa...

elisabet: Ja, visst är det så... Damen i fönstret var den enda sak som jag uppriktigt ångrade att jag inte tog med mig när jag flyttade... När jag nämnde för min familj eller mina vänner att det var en sak jag ville ha tillbaka... Så sa alla... Huvudet som stod på öppna spisen.... Måsen såg jag när jag handlade mammas present... Men den var så hiskeligt dyr... 1500 kr.... Sen tänkte jag.... Men varför inte... Varför inte köpa det man verklign vill ha... Så gjorde jag det.... Fil resen av månaden... =D

Leina sa...

RESTEN ska det vara... Resten av månaden....