måndag 15 juni 2009

Det är kärlek det

Jag frågade KA om man kunde köpa ägg någonstans i närheten av hans hus...

-Jag kan köpa höns så får du ägg. Svarade han.....

I helgen var vi i trakterna runt Tidaholm och köpte lite höns, närmare 30 st + 2 som han fick... Hur söta som helst, Brama, pärlhöns och holländska vithättor.... Jag satt i bilen hem med en pipande kartong i knät. När KA tog kurvorna för häftigt pep de extra högt... Sen var jag bara tvungen att ringa till Bettan så hon med fick höra... Hon frågade om jag skulle vara snällare mot dem än jag var mot hennes tupp som hon hade i Malå... Han höll mig nämligen vaken... Så jag frågade om hon ville ha ett recept på Cock au vin.... Det ville hon inte så hon låste in tuppen på nätterna i stället... Allt för grannsämjan...

KA meddelar att de små har det bra och äter hur mycket som helst.... =D

Det är kärlek det.... Att köpa höns så att jag ska få färska hemägg....

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

,-)


Jojo.

Leina sa...

elisabet: he he he.... =D