söndag 28 juni 2009

För varmt, tar det lugnt

I fredags åkte jag och sonen till Gbg för att bara vara... Vi hade inga måsten utan strosade omkring på stan helt utan mål. Det var ju inte riktigt sant.... Vi skulle äta lunch, se om vi hittade Heidi Hay, kanske hitta något till Hon som bor i bushen (nu pratar vi julklapp för födelsedagspresenten har jag hittat).... Lunchen som var utsökt intog vi på Hard Rock Café där sonen i våras suttit med kollegor och en elev på deras Gbg-resa.... Den jag inte kunde följa med på eftersom jag jobbade på en annan skola...

Ceasarsallad fick det bli allt annat kändes för mastigt i värmen. Kom på att vi borde göra dressingen så att vi hade hemma så här i värmen.
Heidi Hay hittade vi tillslut i en halvt dold dörr på Avenyn. Stod en stund och väntade, Heidi själv kom fram och undrade vad vi ville. När hon fick klart för sig att jag ville att hon skulle tatuera mig så tog hon fram en liten färggrann anteckningsbok. Sen talade hon om med en påfallande mjuk och stillsam röst att jag var tvungen att ställa mig i kö… Sen upprepade hon att jag fick ställa mig i kö. Det var inte frågan om att boka tid, sen fortsatte hon med samma mjuka röst och sa att jag fick ha tålamod… Väntetiden för att beställa var ungefär 1½ år…. ETT OCH ETT HALVT ÅR!!!!! Men det är det värt… Heidi ska tatuera ett porträtt av min farmor på vänster arm, ett kort som jag själv tagit som betyder väldigt mycket för mig…

Sen besökte vi Prickig katt (dotterns favoritaffär) där jag slog sönder ett lock till en skål… Ledsen… Kvinnan i affären lade huvudet på sned och sa att det inte gjorde något när jag ville betala för mig… Sen erbjöd hon mig att köpa skålen för halva priset…. Det gjorde jag + en massa andra saker på deras 5 och 10 kr loppis. Om ni någonsin besöker Gbg så måste ni bara gå till Prickig katt en helt underbar liten affär med allt möjligt och omöjligt

Vi tog en öl här och där…. Sonen bar kassen med sakerna… Vi besökte Saluhallen och köpte starka korvar som jag skar upp i lagom helgmumsbitar och frös in när vi kom hem. Sen tog vi tåget hem till Uddevalla, åt middag på Harrys och sonen fortsatte kvällen med sina kollegor…. Jag låg i soffan och såg på tv och bara njöt av värmen…

Fast just nu känns 30 grader + lite väl häftigt, sitter inomhus och svettas… Måste försöka sola lite idag… Kanske…

4 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Tack för toppentips! Planerar Göteborg nästa lördag söndag. Ska kidnappa maken, han vet inget. Letar just nu okej hotell, manvill ju inte gå i konkurs, spara lite till Prickig katt;-)

Leina sa...

Fritt ur hjärtat: Billiga hotell vet jag inget om... Vet inte om Ibis finns i Gbg men de är otroligt prisvärda. Kolla på nätet man bokar där... Vilken tur maken har... Bli kidnappad så där. =D

Elisabet. sa...

Ett på natten .., ljust ute .., kan inte sova.

Läser ikapp lite ..-)

Leina sa...

Elisabet: För varmt för att sova... Men vägrar klaga på värmen.