tisdag 30 juni 2009

Från köket hör man rasslet av bordsfläkten

Mamma, jag har bestämt mig. Jag ska klippa mig kort idag!!!! NEEEEJ!!! Tänkte jag, ur min mun kom.. Och hur ska du ha råd med det? Frågan var befogad eftersom jag vet att hon inga pengar har kvar efter Peace and Love.... -DU ska klippa mig ja och så kompisen E.... E visade sig senare skulle vara med som moraliskt stöd... Kände hur jag nästan svimmade... Skulle JAG klippa av min dotter hennes långa vackra hår..... Paniken stod på lut. Dagen gick ingen Elin kom, jag klippte sonen vilket gick i ett nafs. Det har jag ju gjort hundra gånger tidigare, hans hår kan jag. Han har glashår, hårt och glider undan när man ska klippa... Men att klippa en frisyr från långt hår???? För att göra saken värre visade hon mig en bild på nätet hur en modell såg ut... -Så, vill jag ha mitt hår sa dottern och log brett.... Kl- 22.15 kom Kompisen E
Så satte vi igång, först klippte vi av hästsvansen (den ska hon spara) sen var det bara till att skala av lager för lager... Hon har tjockt hår dottern.... Sakta, sakta för att inte ta för mycket klippte jag. Pannluggen skar jag med en mattkniv... Alla frisörer må ryta där ute men vad gör man inte när dottern är fattig... Det kändes lite vanskligt att skära med ett vasst blad runt hennes huvud, ja jag trimmade resten oxå med kniven... Speciellt när kompisen E och dottern samtidigt var med fingrarna och pekade (dottern höll i en spegel) var jag skulle skära ungefär samtidigt som jag skar... Där gick gränsen, de fick peka på dotterns hår medan mamma skär förbud.



Somriga fötter och avklippt hår... Massor av avklippt hår.... =(


Ja visst ja ni ville veta hur sonens frisyr blev??? Så här blev den... Örhängen???? Ja men han var bara snäll och höll i kompisen E:s örhängen medan hon kammade ut sitt hår... Hon ville ha sitt hår toppat när sakerna ändå var framme.... Visst blev han fin i sin sommarfrisyr??? Tänkte väll det... =)

Dottern då, hur blev hennes hår? Det blev så här, hon var jättenöjd och mamma var lättad och trött, jätte trött..... Idag ska vi justera småsaker och hon ska blondera det... Blir nog bra... Klippsakerna är förresten framme kom på att KA nog vill bli snaggad han med... Kanske skulle skola om mig till frisör??? ; D

8 kommentarer:

Lena sa...

Vad du är duktig och modig!

Leina sa...

Panter: Livrädd var ordet sa Bull...

Matildas fikarum sa...

Åh, vad snyggt det blev! Jag älskar de där korta frisyrerna med lång lugg. Superfint!

Annela sa...

Men du behöver ingen utbildning - du är ju redan ett proffs. Så snygg dottern blev!

Leina sa...

Matilda, Annela: Rodnar djupt och tackar.... Nu är hon dessutom putsad i nacken....

Elisabet. sa...

Men Gud, så snyggt!

Ja, är man konstnär, så är man!

Leva sa...

Jäklar så snyggt det blev! :) Vad duktig du är!! :)

Leina sa...

Elisabet o Leva: Tackar o bockar återigen.... Dottern var inte hemma när jag kom hem igår... Får se ikväll om det fortfarande är bra... =)