onsdag 7 oktober 2009

Saker som är bra

Extremt mycket jobb nu.... Händer så mycket att jag får jobba många, många timmar utanför min ramtid... Betydligt mer än de 10 timmar vi ska göra.... Ont i huvudet i snart tre veckor... Kan det vara??? Jo men visst!!! Klart som korvspad att det var högt blodtryck... Distriktssköterskan tittade på mig med stränga ögon och menade att min hälsa var viktigare än mitt jobb... Lyckades prata mig ur ett akut läkarbesök... Ni vet mycket kaffe den dagen och väldigt stressigt... Skall tillbaka om en vecka....

Saker som är bra då... Hon, ja hon distriktsköterskan pratade länge om diabetes... Kunde jag ha det?... Hon skickade mig på labb.... -Om det ligger på 12 så är det typ 2 diabetes.... Hua.... Stick i fingret.... ca: 30 sek senare... Värdet var på 5,2... =D Härligt, inte diabetes...

Fler saker som är bra... Ute blommar rosorna än.....

Ok, en sak till... Jag bor inte här.... Längre...... Ler än.... Jag repeterar ute blommar rosorna än... Ha ha ha ha ha ha ha ha............

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Det gör de här i Malå också, fast just nu under snön. Har vinterdäck på, sen igår. Men, jag hann plocka alla körsbär i helgen och det var bra. Man får glädja sig åt annat än vädret när man "slutat skolan".

Ingela sa...

Det är rätt vackert med snö och höstlöv samtidigt.

Nä, nog försvinner den här snön. Det är ju inte riktigt vinter än.

Tobias Johansson sa...

Jag hade hellre haft lite snö en den häftiga regnskur som drog över stan vid 16-tiden, inte kul att gå till Kampenhof från Regementet då inte.

Leina sa...

Kerstin o Ingela: Klart det finns rosor UNDER snön.... =D Spelar ingen roll.... Snö är snö.... Här nere har vi ingen snö, det är det som är grejen...

Tobias: Men den lilla regnskuren... Den gick ju över fort... Du är väll inte gjord av socker heller.... =)

Nu ska jag dra mig norröver, 12 mil till stugan utanför Mariestad... Ha de gott i snöslasket... Idag sken solen från knallblå himmel... Kram på er... =D