fredag 24 december 2010


Lyssnar på julmusik i Spotify....


Kokar knäck, har just stekt årets julköttbullar... I fönstret hänger julstjärnan som är så vacker, antagligen från 30-40 talet... Den som hängde där har dottern fått ta med sig till Gbg, det är hennes jag köpte den året hon föddes...


Ingen gran i rummet inget julpynt...


Trött Leina...


Den 27:de går flyttlasset... Mina flytthjälpsmänniskor faller bort en efter en... Nu är bara jag sonen och han jag var gift med kvar... Tur att vi redan har flyttat alla 100 (känns det som) flyttkartonger till huset redan.... Det är i stort sett bara kläder och möbler kvar och kanske 3 flyttkartonger....


Jul firar vi hos han jag var gift med... Han har gran i alla fall... Vi var där i går och åt dopp i grytan, det brukar vi göra dan före dopparedagen... I år hade jag glömt bort det... Tur han jag var gift med kommer ihåg... Det var så gott och skönt att vara någonstans där det ser normalt ut...
Nu kolla knäcken...
God Jul på er!!!!

5 kommentarer:

Maggan sa...

Kul att följa dina förehavanden med huset. Ska snart börja (när jag orkar) med mitt hus men tidigare föräldrars hus som känne som det är de som bor där än! (inte okey) GOD JUL.

Fotografen sa...

Det känns så himla trist att jag inte kunde hjälpa er i flytten. =S Men man styr inte alltid över sitt liv. Jag får hjälpa med något annat en annan gång.

God Jul i alla fall!

Leina sa...

Maggan: Det är nog roligt att renovera om man klarar av kommunikationen som är så viktig mellan de som skall renovera... Är inte alltid så klockrent här...

Fotografen: Du hade ett fullgott skäl, kottar. GÄ hade ett fullgott skäl, begravning och dottern hade ett fullgott skäl, jobb.... Vi fixar det... Vi har ju hyrt bilen i 24 h... =D

Hoppas ni haft en bra jul... Det har jag haft...

Elisabet. sa...

God Jul till dig också, Leina!

Eller: er.

Elisabet. sa...

God Jul till dig också, Leina!

Eller: er.