onsdag 29 december 2010

Nu har jag flyttat

Sitter i Han jag var gift med´s lägenhet... Har haft besiktning av lägenheten och det drog ut på tiden, mest för att han som skulle besikta inte dök upp i tid...

I måndags hämtade jag skåpbilen kl 07.00 vi var klara i huset 01.30... Kräksjuka av trötthet och då hade vi massor kvar i lägenheten (i ett rum)... Kl. 07.00 nästa dag så lämnade vi igen den (läs han jag var gift med)...

Vi åkte till lägenheten (efter en sömnlös natt fylld av smärtor) städade som ett tok och fixade saker... Det är svårt att städa en lägenhet som är så gammal och skruttig, konstiga lösningar och halvt målade träbitar....

Det var betalat för mycket när han lämnade igen bilen, över 500 kr... Vi påpekade detta och mycket riktigt... Det var fel.. Men vi behövde hyra ett släp... Som plåster på såret fick vi ta den största släpet ha den till 24.00 och dessutom fick vi kaffe alla tre....

23.00 satte vi oss i soffan och såg en film.... Själv somnade jag innan filmen tog slut....

Vi har ont överallt, våldsamma kramper i lår, vader och fötter. ONT!!! Vi bodde tre trappor upp, utan hiss... Som sonen och han jag var gift med har burit, tunga tunga möbler...

I huset ser det ut som ett bombnedslag... Vi kan ju inte fylla skåpen eftersom det inte är listat i matsalen (som vi nu har som vardagsrum) och det som är vardagsrumm inte ens är påbörjat renovera.... Tröttsamt... Vi hittar ingenting... Nu ska jag ta mina lampor som spenderat natten hos han jag var gift med och åka hem och elda i pannan.... Vi har frusit i två nätter... Tack gode Gud för arméns yllefiltar...

Måste skaffa ett Internetkort....

Inga kommentarer: