lördag 13 augusti 2011

Oj



Började jobba i fredags... Full rulle, panik över allt som måste ordnas.... Hem, måla lister... Såg en film sent, sent... Gick upp och lade mig 01.30... Läste en stund... Vaknade som vanligt 06.00... Suck, suck, suck... Låg kvar i sängen i ren trotts... Läste till 08.00.... Frukost, såg på tv, satt vid datorn... Började stapla ved... Sonen hade fixat stöden i fredags... Stackarn hittade inte spaden (som hängde på väggen brevid sågen som han tog ner) han använde lilla, lilla rabattspaden och grävde 30 cm ner... Det var inte bara jord utan en hel del sten och tegelstenar (?). Stackars, stackars sonen... Fick en stor blåsa mitt i handen som gick sönder... Men planken kom upp, alla ved som jag och mor bar in är staplad + att jag rullade in några skottkärrelast ved till... Högen på gården krymper... I morgon skall jag fortsätta...

Sonen grillade idag, måste säga att han är osannolikt skicklig... Jag har aldrig ätit godare, mörare och mer välsmakande grillkarré än den han bjöd på idag.


På måndag ska vi till Bokenäs Spa sova över... JOBBA.... Blir bra...

Inga kommentarer: