söndag 15 januari 2012

Oj, en vecka senare....

Då kör vi i racerfart.... Håll i er....




Måndag, tisdag, onsdag morgon... Kaffe på jobbet, full rulle ingen tid att andas... Någon, (inte på vår skola utan högre upp) kom på den brillianta idén att vi lärare skulle börja samma dag som eleverna... ???? JÄTTEBRA IDÉ!!!! (Där var jag superironisk)... Sååå, vi började i 110...  Ett rasande tempo




Och här blev datorn lite lätt galen, jag kan inte skriva med högermarginal, det blir centrerat????
Nåväl, våra elever är med i ett bokprojekt... Den här eleven gör en? Just det en Kakabok... =) Det blir nog intressant.... Tror jag...


Onsdag är lååånga dagar... Men hade tur och hann med en lite tidigare buss så jag var hemma halv fem istället för fem... Fem började det värka i magen, inte värka, krampa... Ordentligt... Klockan tio tvingade sonen mig att ringa sjukvårdsupplysningen... De tyckte att jag skulle ringa 112... Efter tio minuter var ambulansen på plats... Lite skämmigt tyckte jag men å andra sidan kunde jag inte andas när kramperna kom... Gjorde riktigt, riktigt ruskigt ont...  



 Fick åka till NÄL, Trollhättan... Där hamnade jag med ett rum med tre andra.. Som tur var hade de en tv därinne... House... Lite humor tyckte jag... Efter några timmar...

 Fick jag flytta till ett eget rum, skönt kan man tycka... Fast där inne fanns det ingen tv... halv fyra är klockan på den här bilden... Om en timme får jag träffa läkaren... Då hade kramperna lugnat ner sig... Magkatarr, begynnande magsår eller gallbesvär... Fick tabletter som jag skall ta till mina värktabletter som enligt läkaren är orsaken... Hoppas på det så det inte är stress, för då blir det lite besvärligare...

 - Hur tar du dig hem?  Undrade sköterskan medan hon drog ut nålen ur min arm... (ja inte nål, den är ju  bortplockad, men ni fattar)... -Jag tar bussen sa jag hurtigt.. O vad jag älskar min iphone sådan här gånger... Kollade på Västtrafiks app... Det skulle gå en buss till Uddevalla 05,58 sen en direkt till Munkedal... Somnade på bussen, gamla tanter skall inte vara vakna hela natten... När jag kom till Uddevalla hade bussen just gått, men nästa skulle gå om en halvtimme... Varm choklad, risifrutti och bra för magen juice inhandlades på Pressbyrån... Metro och ta det lugnt... Halv åtta var jag hemma... Lade mig för att läsa... Somnade nästan genast, tvingade mig upp elva...



 Fredag åkte jag till jobbet, kanske inte ett av mina klokare beslut men det gick... På bussen hem var jag lagomt mör... Så i helgen har jag ätit "snäll" mat avhållit mig från kaffe och alkohol (läs vin till maten).... Städat bort julen.... Upptäckt att någon (se fotot nedan ) hade kissat intill det vita skåpet... Det blev till att skura ordentligt... Flytta möbler... Så nu ser det tomt ut här... Tomt och i en enda röra... Så har min vecka varit...Imorgon är det måndag igen...


,


Inga kommentarer: