lördag 24 mars 2012

Märkliga resor

Nu när min kompaktkamera mystiskt har försvunnit... Jag hoppas verkligen ingen stackare har stulit den eftersom den sjöng på sista versen och man var tvungen att byta batterier stup i kvarten. Samt att jag fortfarande inte har köpt ett nytt objektiv till min systemkamera (jag har ett objektiv men jag vill ha ett tele) så fotar jag med min Iphone.... Som tar förvånansvärt bra bilder, det är en av sakerna jag gör när jag åker buss o tåg, jag redigerar bilderna i mobilen. Det får tiden att gå fortare, redigerar jag inte bilder så spelar jag spel... =D

Jag behöver inte heller slå i tabeller för att se vilken buss jag skall ta vid olika tider utan trycker bara upp Västtrafiks app och talar om varifrån jag vill resa och var jag vill stiga av.... Det var så jag upptäckte att jag vissa dagar tjänar tid på att först åka till Uddevalla (vilket är åt helt fel håll) med buss, vänta i 10 min för att sen ta tåget mot Munkedal. På det sättet är jag hemma mycket tidigare än om jag väntar in bussen och åker direkt till Munkeda, lite märkligt men det fungerar...

Idag ska jag... Putsa fönster, diska, handla, baka, städa och kanske, kanske vara i trädgården för att göra gräsmattan lite finare...

Ute är det dimma och +3 grader just nu... Väntar på sol och lite värme.

Inga kommentarer: