lördag 7 april 2012

Äntligen skiner solen

 Orkideerna trivs väldigt bra i huset på höjden. till och med skotten som jag tagit blommar... Den här fick jag för sex år sedan.... Den blommar jättefint....
Har pyntat lite här och där, inte så mycket... På bordet står ett påskris i en glasvas, vattnet är limegrönt... Idag ska jag göra vansinnigt god påsklam med örter, vitlök och parmaskinka. Blir helt själv i påsk... Men man kan äta gott för de... Gravad lax (har naturligtvis gravat den själv) blir det också... Nu ska jag gå och göra vitlök, rosmarin, timjan röran som skall ge lamsteken dess smak...
Förkylningen blir sakta men säkert bättre... Mycket vitlök kom jag på nu... Glömde... Ska göra trattkantarellsås också... Kanske ta ett glas vin till... Eller påskmust, har inte bestämt mig än...Nu mot örterna.....

Glad Påsk !

Inga kommentarer: