onsdag 11 april 2012

Grått och eländigt


Satt hela gårdagen med datorn och jobbade med en fotobok till mamsen som hon skall få när hon fyller år. Alla kort strålar av värme, både från mamsen och från omgivningarna. Sol, strålande sol och VARMT... Veckan innan hon kom var det riktigt skitväder men när hon landade på Landvätter hade vädret vänt och höll i sig under hela hennes besök. Nu väntar jag på nytt besök från Lappland, syster yster hennes man och yngre dotter (läs 21 år) kommer på torsdag... Regn, kallt och eländigt spår väderoraklen... Har förvarnat henne att varma kläder och paraply är ett måste...

Längtar mig sjuk efter lite värme....

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Var är bilden tagen ...? Hos dig?

Leina sa...

Elisabet: Ja, mina äppelträd, min tvättlina och min mamma... =)

Elisabet. sa...

Så härligt!!!

Leina sa...

Ja, snart... Nu är det grått och eländigt... Precis som jag själv är...