söndag 22 april 2012

Väntar på värmen

 Solen sken en kort stund, inget blött från himlen... Då passade jag på att hänga ut tvätt, för första gången i år. Ljuvligt är bara förnamnet, samtidigt fick jag lite ångest när jag såg hur mycket skräp och grenar som låg på gräsmattan... Ett av måååååånga måsten.
Kajsa var nöjd med att få sällskap ute... Tulpanen börjar försiktigt titta fram, den undrar precis som jag... VAR ÄR VÄRMEN?

Hade födelsedagsgäster igår igen... Fick en jättefin utelykta som man sticker ner i gräsmattan, den skall få stå bredvid stenbänken som nu står på plats i trädgården. Temporärt bör nämnas, den måste stadgas så att den inte rasar ihop om man sätter sig på den. Tro mig det vill man inte... Idag får jag middagsgäster... Personalfest i fredags, gäster igår och gäster idag... Fördelen är att jag måste diska och städa undan mellan alla besök. Nästa helg blir det middag med kidsen i Gbg... Snart, måste jag börja måla igen, väntar på värmen... Svårt att måla med öppna fönster när det är jättekallt ute. Stå i garaget och måla är inte någon idé heller, lika kallt som det är ute. Jag lääääängtar efter värmen.

Inga kommentarer: