söndag 6 maj 2012

I väntans tider

Väntar på att temperaturen skall stiga något så att jag kan gå ut för att gräva stora hål i gräsmattan utan att frysa ihjäl. 5 grader visar termometern. Under tiden sitter jag vid datorn och ser på tv:n samtidigt. Kvinna vet ni, kan göra många saker samtidigt...


Kajsa hjälper mig med att hänga tvätt, mina nya VITA bommuls satin lakan... De är ljuvliga, det känns som att krypa ner i ett vitt fluffigt moln. Sover otroligt bra i mina nya vita sängkläder...

Eller så beror det på att jag jobbar hårt och somnar i ren utmattning. Då menar jag inte bara att trädgården kräver sitt utan att jobbet kräver mer än någonsin. Det här året har varit helt sinnessjukt, såg att Jan Björklund kommit på att lärare fått för mycket administrativt arbete... NÄHÄÄÄÄÄ!!!!!!  Tror att jag lyckats få sonen att inse att han inte borde läsa till lärare, att det finns andra jobb där han kan jobba med människor som är mycket bättre. Som inte kräver att du skall jobba gratis flera timmar i veckan och få urusel lön. Tror att det är bra att han jobbar på skolan så han själv ser att det inte är något drömyrke. Kunde ha varit, men nu är det så sinnessjukt många rapporter, utredningar, åtgärdsprogram och uppföljningar att göra. Tur att jag kan falla tillbaka och köra på rutin, (de gånger de passar in i nya LGR 11) för tid att planera lektioner finns helt enkelt inte. Vilken dröm att få bli LÄRARE igen, inte admistratör...


 Men i mitt hem så råder lugnet just nu... En liten stund till... Mitt modisthuvud har fått på sig sommarhatten som jag köpt på Beyond Retro, där jag köper alla hennes hattar...


Ett paket från hon som bor i skogen kom, hon känner mig så väl. Den här skylten borde alla kvinnor ha, titta på varje dag och känna sig stärkt sig av. Det kommer jag att göra. =D

Inga kommentarer: