söndag 20 maj 2012

Rötter

När man släktforskar ramlar man över andra som släktforskar om samma människor som jag gör... På en sida på nätet hittade jag den här bilden. Det är Karl (Kalle) och Matilda (Tilda) Åberg framför huset som jag tillbringade massor av tid som barn med min farmor och farfar. Kalle är min farfarsfar... Det fanns många historier om Kalle och Tilda, farmor berättade att man ibland hittade Kalle i vedboden gråtandes... -Tilda var ingen snäll människa, sa farmor... Min farmor hade aldrig något ont att säga om någon... Så jag misstänker att hennes svärmor faktiskt inte var någon snäll människa... Känns lite märkligt att se kortet... Huset som min far har förstört genom att byta fönster på bottenvåningen... Det blev.... INTE bra. Förstukvisten har han vänt på också, märkligt ser det ut nu. Det är länge sedan jag besökte huset i skogen, huset som rymmer så många varma glada minnen.

Inga kommentarer: