torsdag 9 augusti 2012

Äntligen

har jag köpt ett nytt teleobjektiv till systemkameran.... Med macro, det är viktigt... Tog några kort funkade bra, ställde in macron??? Den vägrade ställa in skärpan samt det gick inte att trycka av... MEN VAD??? Provade och provade, så tändes ett Liljeholmens... Ställde tillbaka till tele och tryckte av... Det gick inte... Slut på batteri... I samma veva kom grannen M förbi och frågade om jag ville följa med till Lysekil (klockan var då 17.00) hon skulle bara gå en vända med hunden... 18.30 åkte vi, jag var mest orolig för middagen... =) Men den skulle sonen sköta...


Kusten visade upp sig från sin finaste sida, solen sken och vi vandrade längst havet mellan de två aktiviteterna... Allsång i parken, och Sten och Stanly i en annan park.... Vi gick mycket... Grannen M ville äta något, men kunde inte riktigt bestämma sig.... Hon ville inte äta hos oss eftersom det var kyckling och det åt hon så mycket... =)  Börjar fundera... Om jag nu ska flytta någon gång så ligger Lysekil bra till. Dessutom kan jag lätt pendla till jobbet därifrån (måste köpa bättre bil bara)... Vänta nu, den lilla detaljen att hus är SVINDYRA i Lysekil är också ett litet problem... Men, men, man kan alltid beöska...


Womens cup pågick samtidigt och många kvinnor i våtdräkt vandrade på gatorna och många främande tungomål hördes... Ibland glömmer jag att jag bor i ett semesterparadis, man blir lätt hemmablind. Tillslut vände vi åter hemåt, pratade om många saker bland annat hur två av hennes barn har det där borta i Dublin... Intressant, de jobbar åt ett mulitföretag, började som support och jobbar nu som chefer.... När vi kom hem lyckades jag lura in henne på en bit mat i alla fall... När jag öppnade dörren möttes jag av en ljuvlig doft... Kycklingfile med mozzarella och olivfyllnig samt Westfalisk skinka runt till detta vitlökspotatis... Grannen M tyckte att det var jättegott.... Sen slank det ur henne att det var hennes födelsedag!!! ? Log.... Tror hon var lite nöjd med sin dag som inte börjat så bra... Men som slutate riktigt bra enligt henne själv....  Bara på semestern är det ok att äta middag kl. 22.00....
Sen såg jag och sonen färdigt filmen som vi börjat se innan jag for.....

Idag skiner solen i Munkedal...

Inga kommentarer: