söndag 12 augusti 2012

Söndag solen skiner... Varför inte är ju sista semesterdagen.


Grannen M undrade om jag ville följa med på en alternativmässa i Backamo.... Klart jag ville... Vi åkte i hennes bil och taket var nerfällt... Det är en viss frihetskänsla att susa fram och känna vinden susa ovanför huvudet... Vi tog en kaffekopp i fiket (som smakade förfärligt)... Sen betalade vi de 80 kr som inträdet kostade... Nere stod det försäljare som sålde allt möjligt från mediciner till prydnader och stödstrumpor.... En del gav vägledning bland alla människor... Det var väldigt stora lokaler så det kändes inte alls trångt, försäljarna stod mot väggen så det blev väldigt luftigt...


På övervåningen i två rum kunde man få prova på massage och healing.... De flesta hade lappar där man kunde skriva upp sig... En man utförde healing där uppe... En kvinna blev alldeles överrumplad när hon upptäckte att hon kunde röra huvudet betydligt mer än förut... Tänkte att jag kan väll prova, vad har jag att förlora... Han pratade lite med mig och undrade vad jag hade för problem... Det han sa till mig var sådant som jag egentligen redan vet... Men behöver höra fler gånger... Fick lägga mig på en säng.... Allvarligt, ska man tro på sånt här???? Men det är ju det som är halva grejen, att man tror, att man själv ordnar upp inom sig... Men faktum är att jag plötsligt kände en enorm värme... Tittade upp och såg honom stå med händerna en meter från min kropp... Sen när han lade händerna en på axeln och en på knät kände jag att de var enormt varma... Nästan som om han hade väldigt hög feber.... När han var klar var jag väldigt yr... Det gick över.... Ca: en timme senare högg det till i höften (som vanligt) men direkt på det kände jag en intensiv värme i höften och smärtan försvann... Visade grannen M mina armar... Hade gåshud, håret stod rakt upp.... Vad jag ska tro??? Vet inte... Vet bara att när jag lade mig så kände jag inte den mollande värken som jag haft länge... Placebo??? Kanske det...

Inga kommentarer: