lördag 2 mars 2013

Ute blåser det friskt....


Leina, du borde börja måla igen.... 1000 skäl att inte börja... Jag är för trött, jag har inga idéer men framför allt. Jag har absolut ingen plats att hålla till på. Det är faktiskt jättejobbigt att plocka fram allt och sen plocka undan. Då blir det så att man inte målar... Idag slog det mig att jag hade pratat om att jag i stort sett aldrig använde matsalsbordet nu när jag är ensam... Det bara står där... Så numera har jag omvandlat det till miniateljé.... Så nu springer jag mellan soffan där jag sitter och ser på friidrott på tv och matsalen där jag målar... Håller på med flytande gummi vilket innebär att man måste låta det hela torka noga mellan varven. Men nu kan jag ju låta det ligga framme... Målar former och färger... Det känns inte så viktigt att det skall vara "fint" och föreställande... Det behärskar jag, så jag har inget behov av att bevisa det. Jag målar för min egen skull... 

Jag har ÄNTLIGEN efter många, många års sökande hittat akvarellpenseln som jag vill ha... Den som är handgjord och med det längsta hårstrået i mitten så att man kan måla allt från hårstråstunna linjer till en cm breda linjer med samma pensel... 1795 kr kostar den... Som hittat... Den jag har nu saknar spetsen, den har jag nött bort efter 30 års användande... Så nu skall jag bara se till att betala tandläkarräkningen... Sen skall jag ta tåget till Göteborg och köpa penseln som "belöning".... Som jag längtar... 

Inga kommentarer: