söndag 24 mars 2013

Helg


Av någon outgrundlig anledning så har jag blivit en stugsittare.... Men idag ska det ske, idag ska jag gå ut på en långpromenad. Ja inte en mil, det fixar nog inte höften.... Men jag skall ut i solen i alla fall... Nu är gatorna snö och isfria, solen värmer upp så det är inte jättekallt mitt på dagen.... -10 på natten +2 på dagen. Ifjol vid den här tiden var det +13 grader, försöker att inte påminna mig själv om att det är okristligt kallt här nu... Mina kollegor påstår att det kalla vädret och myckna snön började när jag flyttade ner.... Jag i min tur påstår att de lurade ner mig med löfte om korta vintrar och varma somrar... Vilket lurendrejeri...

Men solen gör mig och Kajsa glada i alla fall... Kajsa har hittat en solfläck på bordet under värmepumpen... Rena Medelhavsvärme där....

Inga kommentarer: