måndag 1 april 2013

Å så har det varit påsk....


I år blev det inte något påskris... Men är man pyntig av sig så blir det bra ändå... Att påskpynta går ganska fort... Jag har allt påskpynt i en flyttkartong så det går nog undan. Sa jag till kollegan K... EN FLYTTKARTONG?????? Jag har allt julpynt i en skokartong svarade hon med ett skratt... Vi är olika jag och kollegan K.... 

Vi började påsklovet med ett besök på samhällets café som har afterwork sista helgen i månaden... Vi satte oss i lilla rummet för att överhuvudtaget kunna prata med varandra... Till sällskap fick vi två herrar som tänkte som vi... Det var en rolig kväll med många skratt... Bra sätt att starta sin lediga vecka på. 



Idag besökre jag och M min kollega Eta som hade öppnat sin ateljé... Den är så fin och det hon gör är så härligt upplyftande... Vips hade vi anmält vårt intresse för att delta på en kurs i skapande... Det ska bli riktigt kul... Nära hem är det oxå... 


Så fint hade hon i sin atelje, tavlor, textilier, smycken och lite kläder.... 


Den här bilden fick mig att tänka på Västerbotten... En grå lada...Saker att sakna, de grå ladorna....  Den var lite för dyr för min ansträngda ekonomi just nu... Men visst är den fin... 


Ramar till silcscreentryck... Sockar som anstår en konstnär... 


Byggnaden på gården som innehåller Etas ateljé... Lite kallt på vintern, men nu är ju sommaren på väg. Gillar tygbitarna som fladdrar i vinden... 


Nu har solen lyst på oss i flera veckor... Men kylan, det är ruskigt kallt ute... Runt -8 när jag vaknar på morgonen... Solen värmer upp men vad hjälper det... Man vill inte vara ute i alla fall... Men värmen måste komma snart... Hela förra året var kallt, vill inte ha en lika kall sommar till.... Imorgon skall jag trotsa kylan och försöka ge mig på lite trädgårdsarbete... Kanske se om jag inte kan hänga upp lite tvätt för första gången... =D

Inga kommentarer: