söndag 14 april 2013

14 april 2012


Fylldes mitt hem av en massa människor... Syster yster, hennes man och dotter var på besök, plötsligt knackade det på dörren och ett gäng arbetskollegor ramlade in. Kommer ihåg dagen som fylld av skratt och värme.... De hade med sig en massa mat (som vi inte hann äta upp). Man borde ha kalas mer ofta, utan anledning.... =D 


Flaskan med den nu 30 åriga balsamvinägern kom fram, våldsamt gott att droppa på jordgubbar eller på vaniljglass... Hmmmm.... När värmen kommer ska jag köpa vaniljglass... 


Något som jag inte gör när jag är själv, skaldjursgryta.... Det blir helt enkelt för mycket... Men den är god, ruskigt god... Man skulle kunna tro att jag sitter här och är hungrig, men det är jag inte. Magen är mätt och belåten av surdegsbröd och starkt kaffe... Ute är det mulet, värmepumpen har fungerat i natt så jag sitter här och myser.... 

Hade besök igår av kompsen T och barnen J och H.... Lilleman J fyllde 8 år den dagen så jag hade köpt Frödings marängtårta med citronsmak och jordgubbar, sen lade jag på massor av färska jordgubbar på... Vet att han tycker om den så då får det bli så... Rolig kväll med trevligt sällskap... Å så vann SAIK mot Luleå i första finalmatchen.... =D

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och snart är det födelsedag idag ,-)

Grattis i förskott! säger jag.

Leina sa...

Ja Elisabet, men den dagen kommer att smyga obemärkt förbi.... Det kommer att vara jag och Kajsa... Kanske några dammråttor...

=D