lördag 20 april 2013

Helg igen


En rofylld stund i i solen... Efter några dagars intensiva regnande kom den, solen och värmen....  Lugn dag, krattat, solat, handlat, krattat igen... Känner i kroppen att jag gjort rörelser som jag inte gjort på länge. 

Kajsa ligger uppe i min säng helt utslagen, hon har nog haft en jobbig dag hon med med all frisk luft. 

Vi hade personalfest igår, i melodifestens tecken... Många skratt och kollegor som bjöd på sig själva. Hade tur att få åka hem med en kollega som passerade Munkedal. Väl hemma satte jag mig i soffan och började se en film, som inte ens nästan var bra så jag gick och lade mig runt 1.30... Ja, ni gissade rätt... 5.30 ville Kajsa ut, försökte i det längsta att ignorera henne... Men till slut gav jag upp, öppnade dörren och såg hur två stora vita katter (som jag aldrig sett tidigare) i våldsam fart jagade en annan katt... Kajsa satte sig i hukande ställning på trappan och följde spänt jakten. Det gjorde jag med från hallfönstret, till slut öppnade jag dörren och frågade om hon ville komma in. Det ville hon, log när jag såg henne glida in i lowride style... 

Ser att jag nog skall putsa fönstren ganska snart... 

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Härligt.
Och spännande att vara katt ,-)